Jag har träffat på en av de bästa restaurangerna i Sverige vågar jag nog påstå när det kommer till specialkost som allergier! Jag har alltid haft svårt att lita på andra när det kommer till min mat. Har varit med om att nära personer till mig har gjort fel. Inget konstigt med det igentligen då det är en mensklig faktor att göra fel ibland. Men efter de gångerna så blir det lite svårare varje gång att lita på andras kunskaper matmässigt.
 
När jag nu har blivit äldre och flyttat hemmifrån så har jag i princip tvingat mig själv ut utanför min bekväma och trygga zoon.  Viljan att våga och strunta i att omgivningen tycker jag är rent sagt skit jobbig med alla mina frågor om innehållet i maten, byte av skedar och specialbehandling, har verkligen stärkts. Jag har till och med, hör på detta, ätit buffè! 
 
Denna restaurangen som jag starkt kan rekomendera ligger i Karlskrona på fisktorget.Den heter Toro och jag länkar hemsidan nedan. 
Det var nämligen så att jag och min sambo skulle gå ut och äta och jag tror att de flesta som är allergiska känner igen sig med att man går ofta till det stället där man vet att det funkar. Men denna gången sa jag till mig själv att krypa ut ur skalet och flyga lite. Så jag ringde ägare och förklarade mitt ärende. Han skrattade bara och sa det som de flesta säger när jag rabblar min allergilista, "vad äter du då?". Men sedan kom det en mening hur mannens mun som jag aldrig hört tidigare i min matsituation. "Du säger precis vad du vill äta så ser jag till att fixa det!".
Jag ska säga det att jag tappade hakan. 
 När jag och min sambo kom fram till restaurangen tog han personligen min beställning och snackade med köket ett antal gånger för att se att de hade koll på läget! 
Mådde som en prinsessa! 
 
Så alla som har vägarna förbi, gå in på Toro och känn er som en icke allergier för en gångs skull! Det ska jag iallafall! Smaklig måltid!
 
http://www.torokarlskrona.se/
 
allergi, toro,

Kommentera

Publiceras ej