Bild tagen från : viktcoachen.mabra.com
 
 
Jag blev så kallad "friskförklarad" från min ätstörning sommaren 2014. Dock kan jag nog aldrig komma att säga att jag aldrig kommer att ha en "dålig dag" med tankar och tvång. Det kommer förfölja mig hela livet. Men sedan förra sommaren har jag kännt mig ok. Jag har ätit mina mål om dagen, tränat lagom och kännt mig glad. Jag ha verkligen kämpat för att inte trilla dit igen, det som är så lätt att göra om man inte ser upp!
 
Därför känner jag mig lurad nu när jag i går ställde mig på vågen för en kontroll. Bara för att se så jag inte trillade dit igen. Jag har lyckats hålla min vikt sedan förra sommaren. Jag har ätit som jag ska, till och med mer än vad jag behöver enligt läkarna för att hålla viktien. Ändå visade vågen 51 kg. Jag bara stod där och gapade. Jag hade ju varit duktig, följt mitt schema. Men ändå så gör kroppen så här? Då får jag ingen som helst vilja att fortsätta vara "duktig", det hjälper ändå inte verkar det som...
 
När detta hände så började jag genast att tänka  på hur jag hade levt den senaste månaden. Något måste det vara! Men jag kan inte komma på någon orsak till varför jag skulla tappa 5 kg på 1 månad! Jag blir så förbannad rent ut sagt över detta! Jag blev ledsen och arg på mig själv. Inte för att det hjälper men det blev en stark reaktion av vågresultatet. Känslan att gå och lägga mig i sängen och sova svepte över mig, att bara ge upp helt enkelt.
 
Jag antar att jag har missat något som min hjärna inte vill minnas. Och jag får väll inse att det inte hjälper mig att nå min målvikt om jag ger upp nu...Om jag bara lägger mig där under det mörka täcket och inte tittar ut något mer. Det kommer bara göra det värre. Det är bara att fortsätta kämpa med mer kontroll på vad jag äter, hålla extremt på tiderna för maten och försöka igen och igen och igen. Tills jag lyckas. För om jag inte fortsätter att försöka så kommer jag att "trilla dit" igen. Om jag gör det, så är jag faktiskt osäker på om jag tar mig upp igen.
Så fram med schema, tidshållning och en massa mat. Här ska det inte tappas ett kilo till!
ätstörning,

Kommentera

Publiceras ej