bild från doktorknow.se

Den hypokondrikern jag är så letar alltid diagnos på mig själv när jag känner att något inte stämmer till 100%. Men det är inte roligt när man prickar alla symptomer och börjar bli nojig över det... 
 
Efter att jag började jobba heltid som väktare har mina symptomer blivit starkare än vad de var innan. Jag har alltid hittat andra ord att beskriva dessa symptomerna och ofta som flera olika saker. Men när jag läste om denna sjukdom så satt alla sakerna rätt helt  plötsligt och det var som om poletten trillade ner efter många år av ångest, svårigheter i skolan och rastlöshet mm.
 
Jag är nämligen på jakt efter ADHD diagnosen. Jag har alltid trott att ADHD bara handlat om att man har svårt att sitta still i skolan och att man är ett problembarn. Men tydligen är det så mycket mer! Jag läste informationen som ni kan hitta nedanför från 1177.se och såg ljuset på något konstigt sätt. Jag är inte korkad, impulsiv, oekonomisk, arg och allt annat utan anledning. Det kanske finns en förklaring? 
 
 
Jag har de senaste veckorna försökt bara stå ut med humöret och koncentrationssvårigheterna men det börjar nå sin gräns nu. Att jobba heltid har verkligen satt min hjärna på prov. Så på måndag är det jag som går till läkaren och kräver utredning. 
 
Jag vill verkligen inte låta min tickande bomb explodera på mitt jobb, över andra i min närhet och först och främst vill jag inte gå sönder i 100 bitar. För det är så det känns att inte kunna styra sitt humör och man försöker göra allt i sin makt för att stoppa de snabba svängarna. 
 
Så snart blir det 3-A, Astma, Allergi och ADHD ev. Men jag som redan har det mesta kan ha en sak till så andra slipper tänker jag! 
 
Men uppdatering om detta på måndag efter ett ev möte med läkare! Spännande! 
 
adhd diagnos,

Kommentera

Publiceras ej